Jdi na obsah Jdi na menu
 


Polytechnické vzdělávání

Záměrem polytechnického vzdělávání je probudit zájem a rozvoj technického myšlení již v předškolním věku. Rozvíjíme technické myšlení dětí, jejich tvořivost, představivost, manuální zručnost. Chceme, aby děti pochopily, že každý výrobek, který vidí před sebou, musel někdo vymyslet a vyrobit. Děti experimentují. Tím dojde k pochopení souvislostí takových jevů a postupů, jaké se dějí v reálné praxi. Co je to a jak to funguje. V MŠ mají děti velké množství pomůcek, které motivují k rozvoji technických dovedností. 

 

Pomocí konstruktivních her a stavebnic rozvíjíme pracovní dovednosti a manuální zručnost dětí. Učíme je samostatnosti při hledání postupů během jednotlivých činností. Vytvářením racionálního vztahu k technice, aplikací technických poznatků a vytvářením postupů rozvíjíme tvořivé technické myšlení. Zapojováním dětí do manuálních činností podporujeme touhu tvořit a získávat správné pracovní návyky.

 

Součástí polytechnické výchovy je také využívání moderních informačních technologií (počítače, tablety, interaktivní tabule).

 

Fyzika, chemie, biologie – nudná věda? Ne!!! My rádi experimentujeme, děláme pokusy a objevujeme všemi smysly.


 

 

Zábavné dopoledne v „DĚTSKÉM SVĚTĚ TECHNIKY“

 

Dne 28. ledna 2016 jely děti na výlet- tentokrát do Dětského světa v Dolní oblasti Vítkovic.

Abychom Vám přiblížili o co tady "kráčí". Jde o malý technický park, kde si děti i dospělí vyzkouší různé stroje, vynálezy, dozví se jak a co funguje. Expozice je pro děti od dvou do šesti let s doprovodem rodičů nebo jiného dospělého, třeba pedagoga, který pomáhá dětem plnit úkoly, povzbuzuje je k lepším výkonům a chválí je za dosažené výsledky. Vzhledem k tomu, že větší část malých návštěvníků neumí číst a psát, předávání informací probíhá audiovizuální formou. Vše je přizpůsobeno věku a schopnostem dítěte. Postupuje se od jednoduchých úkolů ke složitějším. Opravdu to stojí za to!

Děti se v expozici cítily příjemně a bezpečně. Vše bylo barevné a zjednodušené, pochopitelné pro dětskou mysl. Malí i větší návštěvníci si tak mohli hrát, objevovat i odpočívat.
Krajina od Pohádkového lesa přecházela přes centrální Louku až do Města, kde už děti narazily na specifické oblasti, jako je Dílna, Autoservis, Lékař, TV studio nebo Kuchyně s farmou. Na kraji Města stálo velké Staveniště a Bludiště. Krajinný charakter expozice podtrhoval Vodní svět, který rovněž volně navazoval na centrální Louku. Z louky vedly cesty do ostatních částí expozice. Sloužily také jako originální hlediště pro divadelní představení.
Pohádkový les byl pojímán jako pohádkový příběh – bojovku, trošku strašidelnou, během které se děti formou jednoduchých úkolů učily používat a poznávat své smysly. Celý příběh byl koncipován jako boj dobra a zla. Na konci cesty lesem pochopitelně čekal poklad. 
Ve vodním světě děti zaujala soustava kanálků a vodních cest. Děti mohly sledovat koloběh vody v přírodě. Další exponáty sloužily k čerpání vody, stavění překážek vodě do cesty i k využití její síly jako zdroje energie pro další pohyblivé atrakce.

A kdo už se dost vyřádil, mohl si sednout a sledovat lodičky plující kanálem.
Hra na doktora patřila mezi oblíbené hry, při nichž děti poznaly stavbu lidského těla, kostru, svaly, kůži a další orgány. Nejmenší děti zatím do lidského těla příliš nevidí, ale rozeznají oči, pusu, ruce, nohy a tuší, že díky nim chodí, uchopují předměty či pozorují svět kolem sebe. Při návštěvě doktora se děti měřily a vážily, poslouchaly, jak jim buší srdce. Mohly si vyzkoušet, zda dobře vidí a slyší. Kde je mozek a kde zas srdíčko? Základy anatomie mohly zkoumat na místě nejvhodnějším – operačním stole. Všem se nám tam líbilo.
Doporučujeme Vám návštěvu Velkého světa techniky v Dolní oblasti Vítkovic.

snimek--mobil-barus-novy-338.jpgsnimek--mobil-barus-novy-296.jpg